Regulamin
Informacje
Klient przed złożeniem zamówienia ma prawo do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy i warunki poniższego regulaminu. Negocjacje, i wszelkie propozycje zapisów indywidualnych warunków powinny być prowadzone w formie pisemnej i przesyłane na adres Sprzedającego.
W przypadku zrezygnowania przez Klienta z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.
Regulamin sklepu Viewart.com.pl
§1. Informacje ogólne
1 Sklep internetowy „View Art”, działający pod adresem www.viewart.com.pl prowadzony jest przez Bożenę Burzawa prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą firmy View Art Bożena Burzawa, pod adresem ul. Żorska 2G/5, 43-100 Tychy
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej prowadzona przez Ministra Gospodarki. NIP: 634-109-39-39, REGON: 241812151
2 Siedziba firmy oraz adres do korespondencji i reklamacji:
ul. Żorska 2G/5
43-100 Tychy
3 Pozostałe dane kontaktowe
tel. +48 792958429 adres email: biuro@viewart.com.pl
§2 Definicje
1 Sklep - sklep internetowy dostępny jest pod adresem www.viewart.com.pl
2 Sprzedawca: Bożena Burzawa prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą firmy: View Art Bożena Burzawa, pod adresem ul. Żorska 2G/5, 43-100 Tychy (siedziba) wpisana do CeiIDG przez Ministra Gospodarki. REGON: 241812151 NIP: 634-109-39-39
3 Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która zawiera umowę sprzedaży ze sklepem viewart.com.pl. W przypadku osób fizycznych Klientem może być wyłącznie osoba pełnoletnia i posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
4 Konsument – Klient będący osobą fizyczną korzystającą ze Sklepu dokonującą zakupów w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5 Towar - produkty prezentowane w Sklepie które mogą być przedmiotem Umowy sprzedaży Produkty obejmują wyroby gotowe oraz wyroby spersanolizowane realizowane na indywidualne zamówienie Klienta.
Za wyroby z personalizacją uważa się wszelkiego rodzaju zaproszenia, winietki zawieszki, podziękowania i inne produkty, które na życzenie klienta mogą zawierać listę gości oraz zdjęcia przesłane przez klienta do dalszej obróbki i wydruku.
6 Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
7 Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
8 Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Poczty Polskiej lub Kuriera Towaru określonego w zamówieniu.
9 Miejsce dostawy – adres pod który ma zostać wysłany towar zakupiony przez klienta
10 Kodeks cywilny - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
§ 3 Zamówienia
1 Zamówienia można składać 24 godziny na dobę. Zamówienia są realizowane wyłącznie w dni robocze to znaczy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2. W cenie zamówienia mieści się obróbka tylko jednego zdjęcia oraz wykonanie tylko jednego projektu. Zlecenie obróbki kolejnego zdjęcia lub wykonania kolejnego projektu jest płatne w wysokości 10 zł za każdy kolejny projekt i 10 zł za każde kolejne zdjęcie.
3 W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego Kient powinien wejść na stronę internetową www.viewart.com.pl i dokonać wyboru towaru, podejmując kolejne czynności zgodnie z wyświetlanymi Klientowi komunikatami i informacjami dostępnymi na stronie Sklepu. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta dokonywany jest przez ich dodanie do Koszyka.
4 Podczas procedury zamawiania Klient wybiera odpowiednią formę przesyłki i płatności oraz uzupełnia dane konieczne do zrealizowania Zamówienia, w szczególności imię i nazwisko (lub nazwę firmy), dane kontaktowe email, adres, adres dostawy. W przypadku produktów realizowanych na indywidualne zamówienie Klienta (produkty z personalizacją) należy przesłać dodatkowo mailem wszelkie niezbędne dane do realizacji tego zamówienia przedstawione w opisie Zamówienie na stronie internetowej danego produktu.
5 Do zakończenia procedury Zamówienia niezbędna jest akceptacja Regulaminu Sklepu przez Klienta. Procedura składania Zamówienia kończy się w chwili naciśnięcia przycisku „Kup teraz” które oznacza „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
6 Przed ostatecznym złożeniem zamówienia do Sprzedawcy, Klient otrzymuje pełną informację o łącznej cenie za wybrany Towar i koszt Przesyłki jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
7 Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
8 Zawarcie umowy sprzedaży następuje z chwilą złożenia zamówienia przez Klienta i potwierdzenia przez Sprzedającego przyjęcia zamówienia do realizacji.
9 Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany uprzednio przez Klienta adres.
9 W miesiącach wakacyjnych firma zastrzega sobie możliwość skorzystania z przerwy wakacyjnej lub technicznej. W tym okresie zamówienia będą realizowane zgodnie z komunikatem znajdującym się na stronach firmy informującym a dokładnej dacie od której zamówienia będą ponownie realizowane. W związku z zaistniała przerwą klient ma pełne prawa do odstąpienia od umowy.
§ 4 Realizacja zamówień
1 Zamówienie jest realizowane w przypadku:
a wyrobów gotowych po zaksięgowaniu środków na koncie Sprzedającego
b wyrobów z personalizacją po zaksięgowaniu środków na koncie Sprzedającego i akceptacji przez obydwie strony indywidualnie przygotowanego projektu.
2 Realizacja zamówienia płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie w przypadku wyrobów gotowych lub po akceptacji przez obydwie strony indywidualnie przygotowanego projektu w przypadku wyrobów spersonalizowanych.
3 W przypadku produktów personalizowanych na indywidualne życzenie klienta jest możliwość dokonania płatności dopiero po akceptacji projektu.
Czas realizacji zamówień przez Sprzedawcę nie może przekroczyć 10 dni roboczych liczonych od spełniania w zależności od rodzaju zamówienia punktu 1 a lub 1 b lub 2.
Dodatkowo klient otrzymuje informację o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf wraz ze wzorem formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf i linkow do samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy.
4 Przy zamówieniach poniżej minimalnej ilości sztuk towaru spersonalizowanego Sprzedający może pobrać dodatkową opłatę w wysokości 10 złotych za przygotowanie projektu. Informacja o płacie dodatkowej znajduje się na każdej stronie w opisie Zamówienie. Opłaty dodatkowe są naliczane przy zamówieniach poniżej 15 sztuk dla spersonalizowanych produktów ślubnych i przy zamówieniach poniżej 5 sztuk przy pozostałych produktach spersonalizowanych.
5 W związku z faktem, że większość produktów jest tworzonych na indywidualne zamówienie Sprzedający zastrzega sobie prawo do minimalnych różnic między pojedynczymi egzemplarzami wyrobów.
6 Zakupiony towar wraz z wybranym przez Klienta dokumentem sprzedaży (paragon, faktura VAT) wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem przesyłki do wskazanego
przez Kupującego w zamówieniu miejsca dostawy.
7 Sprzedający zapewnia że nie pobiera żadnych kosztów od Kupującego związanych z porozumiewaniem się na odległość w celu zawarcia umowy.
§ 5 Płatności
1.Wszystkie ceny podawane w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) w cenach brutto - zawierają podatek VAT.
2.Cena podana przy Towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta. Prezentowane ceny poszczególnych towarów nie uwzględniają kosztów dostawy zamówienia.
3. Koszty dostawy są dostępne na stronie internetowej Sklepu z którym Klient może się zapoznać przed złożeniem zamówienia. Koszty dostawy zawierają koszty opakowania i wysyłki. Koszt dostawy ponosi Klient i jest uzależniony od wybranego przez Klienta sposobu wysyłki, ich uzupełnienie następuje w momencie składania zamówienia.
4.Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności:
a Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy.
Dane banku do przelewu: Mbank
Numer rachunku: 50 1140 2004 0000 3302 7171 6395
Beneficjent: View Art Bozena Burzawa
b Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki
c Płatność gotówką przy odbiorze osobistym przy uprzednim ustaleniu ze Sprzedającym terminu odbioru.
d płatności natychmiastowe (Pay U) są możliwe jedynie w przypadku zakupów na stronach allegro link http://allegro.pl/sklep/21776141_view-art-pracownia-artystyczna
§ 6 Termin płatności:
Klient powinien zrealizować płatność za zakupiony towar w następujących terminach:
1 Wyroby gotowe – do 2 dni roboczych od dnia zakupu towaru,
2 Wyrób spersonalizowany - nie później niż do 2 dni roboczych po ostatecznym zatwierdzeniu przez Klienta otrzymanego od Sprzedającego projektu do realizacji.
3 W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
§ 7 Ochrona danych osobowych i pliki „Cookies”
Administrator danych osobowych
1) Administrator Danych osobowych klienta jest firma View Art Bozena Burzawa.
Wszelkie zapytania dot. przetwarzania danych osobowych można uzyskać pisząc na adres email biuro@viewart.com.pl lub na adres pocztowy sklepu przedstawiony w Regulaminie
Dane osobowe każdego klienta pozyskujemy jedynie w drodze otrzymania pisemnego zamówienia klienta. Pozyskujemy tylko niezbędne dane które są podawane na formularzu zamówienia lub w osobnej korespondencji email. Wszelkie dane dotyczące np. imienia nazwiska, numeru telefonu, adresu do wysyłki są podawane jedynie w celu realizacji zamówienia sprzedaży. Pełniejsze informacje o zakresie przetwarzanych danych osobowych są przedstawione w części „Przetwarzanie danych osobowych" Dane osobowe są zbierane jedynie w celu realizacji zamówienia i nie są udostępniane mediom społecznościowym.
Przetwarzanie danych osobowych
Przetwarzanie danych osobowych
Funkcjonalności naszego serwisu są przedstawione w Regulaminie sklepu.
Dane osobowe zbieramy jedynie w momencie złożenia zamówienia przez klienta zakupu towaru lub usługi Po złożeniu zamówienia dane osobowe będą wykorzystywane jedynie do potrzeb realizacji zamówienia. Obejmuje to w szczególności otrzymanie płatności, dostawę towarów do wskazanego przez klienta, wystawienie dokumentów sprzedaży (faktura VAT lub paragon fiskalny).
Przetwarzamy dane klientów w następującym zakresie
- imię i nazwisko lub nazwa firmy
- adresy dostaw lub adres siedziby firmy
- numer NIP (jeżeli zamawiającym jest firma)
- adres e-mail
- numer telefonu
- Bank klienta i numer rachunku bankowego, z którego dokonywana jest płatność
- informacje o sposobie korzystania przez klienta z naszych serwisów
- opinie i źródło informacji klienta o naszym sklepie
- dodatkowe informacje o sobie, które mogły być przedstawione przez klienta w trakcie korespondencji e-mail lub które mogły zostać podane w trakcie rozmowy telefonicznej z naszym pracownikiem
- udzielone przez Ciebie zgody.
Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy dane osobowe klientów
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych jest zależna od celu w jakim są przetwarzane: I w związku z tym:
- Dane osobowe podane dla potrzeb komunikacji, odpowiedzi na wszelkie zapytania dot. przyszłych zamówienień, kupna towaru są przetwarzane w celu realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną;
- Dane osobowe podane przez klienta w celu realizacji zakupów w naszym serwisie przetwarzamy w celu wywiązania się z umowy sprzedaży, a w dalszej kolejności również w celu umożliwienia klientowi skorzystania z gwarancji lub z uprawnienia rękojmi (jeśli takie występują|)
- jeżeli zamówiony towar ma być dostarczony do domu lub inny wskazany przez kupującego adres – dane klienta w tym zakresie będziemy przetwarzać na podstawie zlecenia zakupu
- jeżeli zakupiony towar nie będzie odbierany osobiście i ma zostać dostarczony poprzez usługi pocztowe/kurierskie – w takim przypadku usługi te są są realizowane przez podmioty zewnętrzne współpracujące z naszą firmą (lista podmiotów w punkcie „Odbiorcy danych osobowych klienta”
- dane dotyczące korzystania przez Ciebie ze strony serwisu, które uzyskujemy za pośrednictwem tzw. plików cookies przetwarzamy na podstawie Twojej zgody, wyrażonej zgodnie z art. 173 Prawa telekomunikacyjnego;
- w zakresie w jakim chcemy zapytać klienta odnośnie opinie dotyczącej danego produktu lub danej usługi – dane klienta w tym zakresie będziemy przetwarzać z powołaniem na tzw. uzasadniony interes administratora, jaki mamy w tym aby nieustannie polepszać nasze usługi oraz ofertę produktową;
Czas przetrzymywania danych osobowych klientów
Dane osobowe klientów będą przetwarzane przez okres realizacji zamówienia oraz do 3 miesięcy po czasie ostatecznego rozliczenia transakcji zakupu towaru.
W przypadku usług zewnętrznych związanych z wysyłką towaru w tym przypadku nie jesteśmy administratorem danych osobowych klientów i przetwarzamy je na zlecenie danego usługodawcy, przez okres na jaki on nam zleci takie działanie;
Dane związane z plikami cookies – będą przetwarzane przez okres realizacji zamówienia oraz do 3 miesięcy po czasie ostatecznego rozliczenia transakcji zakupu towaru.
Odbiorcy danych osobowych klienta
Dane klientów nie są nigdy sprzedawane, ani udostępniane komercyjnie podmiotom trzecim.
Dane osobowe klienta możemy przekazać jedynie gdy jest to konieczne w celu realizacji zamówienia, dostawy zakupionego towaru na wskazany adres naszym dostawcom usług kurierskich, pocztowych, transportowych (zewnętrznni dostawcy) .
Dane osobowe klienta możemy przekazać jedynie gdy jest to konieczne w celu realizacji zamówienia, dostawy zakupionego towaru na wskazany adres naszym dostawcom usług kurierskich, pocztowych, transportowych (zewnętrznni dostawcy) .
Do realizacji zamówienia przekazujemy tylko te dane, które są niezbędne dla jego wykonania.
Sposób i zasady przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe klientów przetwarzamy zgodnie z poniższymi zasadami:
- Zasada zgodności z prawem, przejrzystości i rzetelności. Wszystkie dane osobowe klientów przetwarzamy zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych.
- Zasada ograniczenia celu przetwarzania. Dane osobowe o które prosimy są zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach – dokonania transakcji zakupu na stronach internetowych naszego serwisu i nie są przetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami.
- Zasada minimalizacji danych.
Przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne dla osiągnięcia danego celu przetwarzania.
- Reguła transparentności
Każdy klient może uzyskać pełną wiedzę o tym, co dzieje się z jego danymi. Niniejsza cześć Regulaminu wskazuje że staramy się ją wypełnić w możliwie najlepszy sposób. - Reguła prawidłowości danych
Dane klientów mogą być w każdym momencie uaktualnione. Jeśli zachodzi taka potrzeba wystarczy skontaktować się z nami pod adresem email biuro@viewart.pl lub listownie wysyłając swoje dane na adres firmy. - Reguła integralności i poufności
Dokonujemy wszelkich starań aby zapewnić poufność i integralność danych osobowych naszych klientów. W tym celu stosujemy środki zapewniające odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych. - Reguła rozliczalności
W przypadku ewentualnych zapytań jesteśmy w stanie udzielić naszym klientom pełnej i rzetelnej informacji odnosnie działań jakie podjeliśmy w celu ochrony danych osobowych naszych klientów.
Prawa klienta w zakresie ochrony danych osobowych
Zgodnie z RODO naszym klientom przysługują następujące uprawnienia wobec danych osobowych i ich przetwarzania przez naszą firmę i zewnętrznych dostawców - każdy klient ma prawo do:
1) natychmiastowego wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
2) żądania dostępu do swoich danych osobowych,
3) sprostowania, sprzeciwu przetwarzania danych we wskazanym celu, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
4) przeniesienia danych,
5) wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO.
Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez naszą firmy.
Powyższe prawa można zgłaszać na adres email: biuro@viewart.com.pl lub drogą pocztową na adres firmy z dopiskiem „Dane osobowe”.
2. Informacja o plikach cookies.
W związku z udostępnianiem sklepu internetowego viewart.com.pl strony niniejszego serwisu wykorzystują pliki cookies które pozwalają zidentyfikować oprogramowanie przeglądarki wykorzystywane przez Użytkownika i dostosować Serwis indywidualnie każdemu Użytkownikowi
2 Pliki Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny z której pochodzą, czas przechowywania ich na Urządzeniu oraz unikalną wartość.
Cele w jakich wykorzystywane są pliki cookies
1 Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a) dostosowania zawartości stron internetowych Sklepu do preferencji Klienta oraz optymalizacji ich wykorzystania; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb i dokonać weryfikacji autentyczności sesji przeglądarki.
b) zapamiętania ustawień wybranych przez Użytkownika i personalizacji interfejsu Klienta np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Kient;
c) zapamiętania historii odwiedzonych stron w serwisie w celu rekomendacji treści;
d) tworzenia danych statystycznych, które mogą pomóc zrozumieć sposób korzystania ze stron Sklepu, co umożliwia udoskonalanie ich struktury i zawartości,
e) dostarczania Klientom Sklepu treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich ewentualnych zainteresowań.
Rodzaje plików cookies
1 W ramach Sklepu mogą być zastosowane dwa rodzaje plików cookies:
- „sesyjne” session cookies które są plikami tymczasowymi, są one przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- „stałe” (persistent cookies) zwane także stałymi plikami. „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
Mechanizm cookies sesyjnych oraz stałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Klienta.
2 W ramach Sklepu mogą być stosowane następujące rodzaje plików cookies:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
c) pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań z wykorzystywaniem wtyczek zewnętrznych usług, np. serwisów społecznościowych (Facebook, Google+) lub o charakterze statystycznym (Google Analytics). W tym przypadku administratorami zewnętrznych cookies są administratorzy generujących je serwisów zewnętrznych.
3 W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu i Klienci mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego.
Możliwości określenia warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu przez Cookies
1 Klient może samodzielnie decydować i dowolnie w każdym momencie zmieniać ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies do Urządzenia Użytkownika. Wszystkie zmiany ustawień, można dokonywać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu Cookies na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
2 Możliwe jest także usuwanie cookies z urządzenia. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików "cookies", jak również ich usuwania, dostępne są w ustawieniach wszystkich popularnych przeglądarek internetowych.
3 Blokada lub wyłączenie stosowania cookies może spowodować nieprawidłowe działanie stron Sklepu.
§ 8 Rękojmia i Gwarancja
1) Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć klientowi towar bez wad i ponosi odpowiedzialność za wady towaru zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego (w szczególności art. 556)
2) W przypadku wystąpienia wady klient ma prawo do wyboru:
a. zwrotu płatności za towar, przelew będzie zrealizowany natychmiast po otrzymaniu zwrotu wadliwego towaru
b. wymiany towaru na towar wolny od wad, w przypadku produktów personalizowanych termin wysłania nowego towaru powinien nastąpić nie później niż 7 dni od zgłoszenia i zwrotu wadliwego towaru natomiast w przypadku wyrobów gotowych do 3 dni od zgłoszenia reklamacji i zwrotu wadliwego towaru
3) Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.
4) W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji prezentowana jest na Stronie Internetowej Sklepu.
§ 9 Reklamacje i zwroty
1 Reklamacje
Klient może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy pod adresem biuro@viewart.com.pl, telefonicznie pod numerem tel. +48 792958429 lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego,
- datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
- przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
- wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Sprzedawca zobowiązany jest rozpatrzyć wszelkie reklamacje złożone przez Klienta w zakresie nieprawidłowości, usterek lub przerw w świadczeniu Usług i funkcjonowaniu Sklepu w terminie nie dłuższym niż czternaście (14) dni, a w uzasadnionych przypadkach do trzydziestu (30)dni. W celu uniknięcia wątpliwości zastrzega się, że powyższe postanowienie, odnoszące się do wydłużenia terminu na udzielenie odpowiedzi (do 30 dni), nie stosuje się do reklamacji Towarów składanych przez Klientów będących Konsumentami.
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
- Klient nabywający produkt w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą (Klient niebędący Konsumentem) ma prawo złożyć reklamację, przy czym odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne produktów ogranicza się do uprawnienia Klienta do żądania usunięcia wady. W takim przypadku Sprzedawca według swojego wyboru niezwłocznie wymieni produkt wadliwy na wolny od wad lub usunie wadę. Sprzedawca może również odstąpić od umowy zwracając takiemu Klientowi niebędącemu Konsumentem cenę zapłaconą za produkt dotknięty wadą fizyczną. W pozostałym zakresie odpowiedzialność Sprzedawca z tytułu rękojmi za wady produktu w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami jest wyłączona.Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w maksymalnym dopuszczalnym przez prawo zakresie odpowiedzialność Sprzedawcy za szkody wyrządzone Klientom niebędącym Konsumentami ogranicza się do kwoty, jaką taki Klient zapłacił Sprzedawcy za nabycie danego produktu.
2 Prawo odstąpienia od umowy
W ciągu 14 dni od otrzymania nabytego towaru lub – w przypadku usług – zawarcia umowy, Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą Indywidualnym,może odstąpić od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.
W takim przypadku Sprzedający zwróci wszystkie otrzymane od Kupującego płatności, natomiast Kupujący jest zobowiązany do zwrotu towaru Sprzedającemu w terminie nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
Aby odstąpić od umowy zawartej na Allegro, należy złożyć Sprzedającemu stosowne oświadczenie woli, pisząc na adres e-mail: biuro@viewart.com.pl . Kupujący może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy, podanego poniżej lub w innej formie zgodnie z obowiązującym prawem konsumenckim. Przesyłkę należy nadać na adres korespondencyjny:
Aby odstąpić od umowy zawartej na Allegro, należy złożyć Sprzedającemu stosowne oświadczenie woli, pisząc na adres e-mail: biuro@viewart.com.pl . Kupujący może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy, podanego poniżej lub w innej formie zgodnie z obowiązującym prawem konsumenckim. Przesyłkę należy nadać na adres korespondencyjny:
View Art Bożena Burzawa
ul. Żorska 2G/5
43-100 Tychy
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy (oświadczenie to należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy) znajduje się na poniżej oraz jako formularz do pobrania na stronie viewart.com.pl zakładka Informacje / Formularze.
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy (oświadczenie to należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy) znajduje się na poniżej oraz jako formularz do pobrania na stronie viewart.com.pl zakładka Informacje / Formularze.
Miejscowość, data
………………………………………
………………………………………
………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Nazwa i adres przedsiębiorcy
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja/My (*)………………….……………niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..……
umowy dostawy następujących rzeczy(*) …………………………………………………………..
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej usługi(*)……………………………………………………………………..…………………………..
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
……………………………………
Podpis konsumenta(-ów)
(tylko jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej)
3 Koszt zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy:
3 Koszt zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy:
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca nie ponosi kosztu odesłania Towaru. Klient ma obowiązek zwrocić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie poźniej niż 14 dni od dnia, w ktorym odstąpił od umowy.
Po otrzymaniu zwrotu towaru Sprzedając zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę),
Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta chyba że Klient zaproponuje lub wyrazi zgodę na inne rozwiązanie. Sprzedający zapewnia że w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
4 Brak odstąpienia od umowy:
Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi odniesieniu do umów:
Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np.produkt na którym wykonano indywidualny wydruk z personalizacją). ;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
5 Możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz dostęp do tych procedur:
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne a w sprawach spornych Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
§ 10 Postanowienia końcowe
Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta zwanego dalej Kupującym - będącego jednocześnie Konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z obowiązującym prawem i powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają aktualnie obowiązujące przepisy które to Sprzedający deklaruje bezwzględnie przestrzegać i stosować w miejsce zakwestionowanego przepisu niniejszego Regulaminu.